Estimulació Musical per Nadons i Nens
Dimecres de 17:00h a 18:00h – Gatejadors fins a 2 anys
Dimecres de 18:00h a 19:00h – Petits Exploradors de +2 anys
La música és el primer llenguatge: els infants entenen més la música que la paraula.
Tots els infants són intrínsicament musicals.
Es una educació essencialment humana que serveix per a despertar i desenvolupar les facultats de l´ésser humà.
La música incideix en totes les àrees de desenvolupament de l´infant i en els dos hemisferis cerebrals.
La cançó és un dels millors canals de comunicació afectiva entre adults i infants.
Objectius
- Familiaritzar al nen amb les activitats musicals que se li proposen.
- Gaudir jugant amb la música i les cançons.
- Utilitzar la música com a estímul positiu en el seu desenvolupament i com a mitjà per l´adquisició i reforç dels aprenentatges.
- Treballar amb l´infant aspectes específics de l´aprenentatge musical, especialment els referents a la discriminació auditiva, el ritme, el moviment i la veu.
¿Que es treballa a cada sessió?
- Cançó de presentació: Cançons de contacte, de saludar-se…
- Cançons concentració-joc: Requereixen l´atenció del nen,comprensió i resposta del nen.
- Cançó d´objectiu sonor-musicals: Especifiques per introduir conceptes musicals bàsics i que impliquen gairabé sempre activitat motriu.
- Cançons moviment: Especifiques per treballar els aspectes motrius : coneixement corporal, desplaçaments, equilibri, coordinació.
- Presentació d´un instrument: Variats sobre tot a nivell de timbre i freqüència, donant-li al nen una àmplia gamma de possibilitats sonores. També per treballar aspectes com la improvisació, la discriminació auditiva, el ritme…
- Audició: Es treballen aspectes musicals. Sovint es treballa amb algun element visual o manipulatiu.
- Canço comiat: Cançó grupal per ballar tots junts i que suposa el final del temps dedicat a la música.
Jessica Carnicero
Professora Psicomotricitat
Formada al centre Andares especialitzat en la cura del nen i el seu entorn d'Elisabeth Fodor i Montserrat Habiten en 2010.